پلیس نیویورک از ابتدای 2024 میلادی ۸۲۱۱ مورد سرقت از فروشگاه ها را در سراسر شهر ثبت کرده است.

نيويورك

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: اورالیا آماد، زن 41ساله مکزیکی با 3فرزند نزدیک به 4ماه بود که در فروشگاه مواد غذایی A&D Deli در خیابان ۱۸۸در برونکس در نیویورک کار می‌کرد که به طرز وحشیانه‎ای مورد حمله قرار گرفت. مهاجم مردی بود که به‌دلیل مقاومت آماد از پس گرفتن یک محصول ۳۰ دلاری با چکش به او حمله کرد، بینی‌اش را شکست و او را بی‎هوش کرد.

در نیمه شب 17ژوئن، یک کارمند 62ساله پس از کتک خوردن در فروشگاهی در محله‌ای در نیویورک دچار شکستگی جمجمه شد. چند روز بعد دو حادثه دیگر در همان محله رخ داد در یکی از این موارد، یک کارمند پس از درگیری با مشتری از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفت و در دیگری، مالک 69 یک خرده‎فروشی از سوی یک مشتری 10 بار با چاقو ضربه خورد و کشته شد. در تمام موارد، مجرمان دستگیر نشده‌اند.

روزنامه ال‌پائیس با اشاره به افزایش قابل توجه جرایم خشن در نیویورک می‌نویسد: به همین دلیل است که انجمن فروشگاه‌های مواد غذایی خرد که در سال ۲۰۱۸ در نیویورک تاسیس شد، هفته گذشته طرحی آزمایشی را راه‎اندازی کرد که در آن سیستم‌ای هشدار اضطراری در فروشگاه‌هایی که در محله‌های جرم‌خیز قرار دارند نصب کرده است.

این انجمن به اعضای اطمینان داده که با فشرده زنگ خطر، پلیس، خدمات اورژانس و هر کسی که در آن اطراف باشد از جمله همسایه‎ها، خانواده، دوستان و غیره - در عرض دو ثانیه هشدار را دریافت کرده و به محل حادثه می‌آیند.

به گزارش ال‌پائیس، در مجموع در نیویورک 30 هزار خرده‎فروشی مواد غذایی وجود دارد که اغلب آنان 24 ساعته فعال هستند. بنا بر اعلام انجمن فروشگاه‌های مواد غذایی خرد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون پلیس نیویورک ۸۲۱۱ مورد سرقت را در سراسر شهر ثبت کرده است، که نسبت به سال ۲۰۲۳ میلادی ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

به نوشته ال‌پائیس، بزرگترین مانع برای گسترش طرح آزمایشی نصب سیستم هشدار هزینه آن است. فروشگاه‌ها برای زنگ اضطراری باید حدود 3هزار دلار در سال برای نصب و نگهداری آن هزینه کنند که اغلب افراد توان پرداخت آن را ندارند.

کد خبر 865229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha